Mami, ma doare burtica!

O situație foarte des întâlnită, mai ales în lunile de vară, este durerea de „burtică”. Este cald, plecați în concediu și mâncați la restaurant, mergeți la bunici, în vizite.

Trebuie să ai foarte mare grijă ce îi dai copilului să mănânce. Riscul ca cel mic să facă indigestie este foarte mare, fie că mănâncă prea repede, prea mult, pe nemestecate, cu lăcomie, în grabă sau ceva prea gras, prea prăjit, prea condimentat. Tocmai de aceea cel mai bine este să guști mai întâi tu din mâncarea copilului (mai ales dacă nu e preparată de tine).

O atenție deosebită trebuie acordată copilului în timpul mesei, să mestece bine înainte să înghită, să nu se grăbească, să nu mănânce prea mult.

Ce este indigestia?

Indigestia este un termen medical pentru problemele cauzate de un stomac deranjat.

Indigestiei i se mai spune si dispepsie. Dispepsia este senzaţia de arsură sau durere apărută în partea superioară a abdomenului şi care este însoţită de obicei de greaţă, balonare, senzaţie de plenitudine şi uneori vărsături.

De cele mai multe ori este rezultatul unei mese abundente sau bogată în grăsimi, prăjeli sau condimente, consumului de lichide în timpul mesei, a ingerării rapide a alimentelor sau a unei mese luate într-o situaţie stresantă.
Cele mai frecvente simptome ale indigestiei sunt: durere, arsură sau disconfort în partea superioară a abdomenului, eructaţie (râgâială) sau sunete intestinale puternice (borborisme), greaţă, constipaţie, diminuarea apetitului, diaree, flatulenţă (eliminarea gazelor pe cale anală).

Cum ajutăm copilul în cazul unei indigestii?

O recomandare pentru indigestia copilului este produsul natural DIGEX Kids, ce conține un complex de enzime digestive care acționează asupra unei largi palete de compuși alimentari, îmbunătățind digestia acestora:

  • Proteaza asigură digestia proteinelor vegetale și animale până la stadiul de aminoacizi ușor asimilați de organism și scade concentrația de proteine digerate incomplet, cu potențial alergen;
  • Lipaza asigură digestia grăsimilor animale și vegetale, stimulează secreția biliară și îmbunătățește puterea de digestie a celorlalte enzime;
  • Amilaza reprezintă cea mai importantă enzimă ce rupe legăturile chimice ale carbohidraților până la stadiul de dextrine și oligozaharide;
  • Glucoamilaza continuă acțiunea amilazei, rupând lanțurile de dextrine până la molecule simple de glucoză;
  • Lactaza digeră lactoza din lapte și produse lactate, previne balonarea, diareea și crampele abdominale după consumul de lapte și lactate.
  • Celulaza ajută la digestia celulozei – fibra insolubila din fructe, legume, cereale, înlătură senzația de preaplin și reduce balonarea cauzată de fermentația celulozei;
  • Pectinaza asigură digestia pectinei din coaja legumelor și fructelor, din gemuri și jeleuri, echilibrează flora intestinală, susține sănătatea și motilitatea intestinală;
  • Fitaza favorizează absorbția mineralelor (fier, calciu, magneziu, zinc) din vegetale și cereale.

 

Distribuiti acest articol ...
Share on Facebook0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on Google+0