Cum să-ți pregătești copilul pentru intrarea în colectivitate

Nu doar iarna trebuie să ne întărim imunitatea, ci este recomandat să ne consolidăm sistemul imunitar încă din sezonul cald pentru ca acesta să fie pregătit la venirea iernii și a virusurilor ce circulă mult mai ușor în perioada rece când petrecem o mare parte din timp în spații închise și neaerisite corespunzător.

De „atacul” virusurilor nu scapă nici copiii, care se îmbolnăvesc mai repede și mai des odată cu începerea grădiniței și a școlii. Și pentru că nu a mai rămas mult timp până la reintrarea în colectivitate, îți recomandăm să începi să-l pregătești pe cel mic, întărindu-i imunitatea, ca să fie mai ferit de răceli sau infecții.

Ce rol are imunitatea?

Imunitatea este capacitatea organismului de a elimina agenții patogeni cu care intră în contact. Se dezvoltă încă de la naștere, însă pe parcursul vieții poate fi afectată de mai mulți factori. Persoanele cu imunitate puternică se îmbolnăvesc mai rar și au capacitatea de a se vindeca mai repede, dar și de a face față stresului mai ușor. Pe de altă parte, s-a demonstrat că între procesul de îmbătrânire și imunitate există o strânsă legătură. Sistemul imunitar detectează virusurile, bacteriile, paraziții, ciupercile, substanțele nocive și alte corpuri străine și le distruge.

Când se formează imunitatea?

Sistemul imunitar al bebelușului se dezvoltă pe tot parcursul copilăriei, până la maturitate, însă primii trei ani de viață sunt cei mai importanți în progresul lui. Atunci sistemul imunitar învață să se lupte cu diferite boli.

Pe măsură ce bebelușul va crește, va ieși din ce în ce mai mult din casă și va interacționa cu medii noi, își va face noi prieteni, va intra în grupul de la grădiniță sau școală. Aceste interacțiuni înseamnă, totodată, și o expunere la o mulțime de noi bacterii și virusuri. Anumite categorii de anticorpi rămân pentru toată viața în organism și, astfel, următoarea dată când sistemul imunitar se confruntă cu un anumit tip de agent patogen, îl va recunoaște și va ști cum să-l învingă.

Cum susținem sistemul imunitar al copiilor

La sănătatea sistemului imunitar contribuie o serie de factori precum dieta echilibrată și bogată în vitamine și minerale, igiena, hidratarea și mișcarea. Mediul în care crește și se dezvoltă copilul este la fel de important. Lipsa stresului, liniștea, dragostea și întelegerea arătate de părinți sunt esențiale pentru sănătatea celor mici. Copiii pot fi, însă, protejați și prin imunizare, cu ajutorul vaccinurilor.

Activitatea fizică stimulează circulația și, implicit, celulele sistemului imunitar. Practicarea unui sport în aer liber, pentru ca cei mici să ia contact cu lumina soarelui și aerul curat, este esențială pentru susținerea imunității. Iar efectele se vor vedea imediat: copilul va avea o poftă de mâncare mai mare și va dormi mai bine, odihna fiind un alt element necesar în întărirea sistemului imunitar.

Remedii naturale pentru întărirea sistemului imunitar

  • Bacteriile benefice (probioticele) contribuie la menținerea sistemului imunitar prin sinteza imunoglobulinelor de tip A și cresc capacitatea organismului de a lupta cu infecțiile. Noi îți recomandăm Bonflor plicuri.
  • Uleiul din ficatul de cod este o sursă importantă de acizi grași Omega-3 și vitaminele A, D și E. Are rol antioxidant și imunomodulator, fiind recomandat copiilor în perioada de adaptare la școală sau grădiniță, dar și celor care suferă de afecțiuni respiratorii, cum este astmul bronșic;
  • Vitamina C. Beneficiile sale sunt numeroase și cu acțiune la nivelul întregului organism. Consumul de vitamina C activează sistemul imunitar prin creșterea leucocitelor, a imunoglobinelor și a interferonului (proteine care sunt eliberate de către sistemul imun în cazul prezenței agenților patogeni);
  • Zincul este un mineral esențial cu rol antioxidant ce se găseste în carne, alune, migdale sau produse din grâu integral și este important pentru buna funcționare a sistemului imunitar și a creierului. Deficitul de zinc duce la slăbirea imunității și poate contribui la starea de oboseală a organismului;
  • Echinacea este o plantă cu proprietăți imunostimulatoare cu spectru larg de acțiune și este de ajutor în întărirea imunității copiilor. În sezonul rece, echinacea ne poate feri de răceli, viroze respiratorii sau de alte infecții comune.

Însă, importantă este și imunitatea ta. Dacă tu ești ferit de virusuri, răceli sau alte bacterii și infecții, este ferit și copilul tău. Protejează-te și pe tine așa cum îl protejezi pe el.

Dacă te confrunți cu oboseală accentuată și nejustificată, infecții repetate de tipul Candida, urinare, dar și apariția herpesului, a răcelilor frecvente, vindecarea lentă a rănilor sau reacții alergice, probabil ai un sistem imunitar scăzut. Alergiile sunt reacții ale sistemului imunitar care confundă agenții inofensivi, ca de exemplu, praful, mucegaiul, polenul, cu agenții patogeni și dezvoltă anticorpi care să-i anihileze. De aceea, apar strănutul, lăcrimarea și congestia nazală.

Ai grijă să ai o alimentație bogată în minerale și vitamine, odihnește-te suficient și fă mișcare. Ca să poți să ai grijă de micuțul tău.

Pentru un boost de imunitate pentru copilul tău, poți folosi siropul Propolis C ImunoComplex. Conține un complex de 6 ingrediente naturale care contribuie la funcționarea normală a sistemului imunitar și are un gust plăcut, ușor de acceptat de copii. Are la bază ingrediente precum tinctura de propolis, extract uscat din fructe de soc standardizat în antocianozide, extract uscat de Echinacea standardizat în polifenoli, vitamina C, extract uscat din fructe de măceș standardizat în vitamina C și zinc.

Iar pentru tine sunt potrivite capsulele Proimmunity Quercetin Plus care conțin un complex de 4 ingrediente cu rol în susținerea capacității de apărare a sistemului imun și îmbunătățirea rezistenței organismului la agresiunea microorganismelor. Conține extract de Sophora japonică standardizat în quercetina, extract de Pelargonium sidoides, vitamina D3 și zinc.

Ai grijă de organismul tău ca să poată avea și el grijă de tine.

Distribuiti acest articol ...
Share on Facebook
Facebook
0